Czytane-oglądane

Skoro już przy książkach i filmach jestem, świeżo zakończyłam lekturę Gorzko, gorzko” Joanny Bator (M, dziękuję Ci za nią bardzo). Gorzka to książka, w tematyce, ale czyta się ją jednym tchem. Język, choć nie pozbawiony twardego wyrazu jest poetycki i płynęłam przez tę opowieść, jak na fali. Opisany trudny los czterech zagubionych w sobie i w świecie kobiet, przenika się z poszukiwaniem miłości, z brakiem czułości, ciepła i zrozumienia. Patologia wynikająca z biedy, z braku poczucia własnej wartości i dobrych wzorców przyciąga i patologicznych partnerów, którzy tę biedę jeszcze pogłębiają. Nie tylko finansową, ale właśnie emocjonalną, doprowadzającą do tragedii, w obronie własnej..

Z filmowej strony udało nam się wreszcie obejrzeć „Gambit królowej”, z nieodłącznym zachwytem nad klimatem, odwzorowaniem epoki i zdjęciami w serialu. Anya Taylor-Joy gra tu po prostu rewelacyjnie, ta przepiękna kobieta zaczarowała cały obraz. Nasz M. Dorociński również idealnie pasował i szkoda, że nie mógł się bardziej wykazać w swej roli. Trochę za to nie pasowała mi powolność niektórych scen, ale widać tak miało być, by rozgrywki szachowe nadawały tempa i prowadziły do świetnego finału. Myślę, że książka jest równie dobra, ale nie wiem czy po nią sięgnę, z racji dopiero co obejrzanego filmu. Może za jakiś czas, gdy historia odejdzie trochę w niepamięć..

W planach do przeczytania „Irena Kwiatkowska i znani sprawcy”, oraz „Moja znikająca połowa”, a na Małego czekają „Myślinki” ulubionej Basi Kosmowskiej. Majówka zapowiada się średnio przyjemna pogodowo, warto więc wykorzystać te wolne chwile. Choć liczę i na plenery, kiedy tylko słońce zza chmur trochę wyjrzy. Dobrego długiego weekendu..

53 myśli w temacie “Czytane-oglądane

  1. Zajęta Mama 3 Maj 2021 / 08:35

    Cieszę się bardzo.😘 Że względu na pobyt w CD jestem wciąż u początku. Joannę Bator cenię właśnie za język. Polecam „Piaskową Górę” i „Chmurdalię”. Są świetne, nie są ciężkie. Obserwacja ludzkich zachowań, relacji w przekroju lat i pokolenia Pewexu .” Ciemno, prawie nic” już mi nie podpasowało, filmu z Cielęciną jeszcze nie widziałam. Na Netflix polecam świetny polski kinowy film ( byłam)” Jak nad najdalej stąd” Piotra Domalewskiego. Miłego majówkowego dnia😘

    Polubienie

    • Mysza w sieci 3 Maj 2021 / 14:34

      Dziękuję Ci serdecznie za polecenia 🙂 Po kolejną książkę pani Bator chętnie sięgnę, bardzo dobre pióro. Netflixa już nie mamy, ale filmów do obejrzenia nie brakuje. A pogoda sprzyja;) Miłego dnia i pozdrowionka 🤗

      Polubienie

  2. Pielęgnacyjny Zakątek 3 Maj 2021 / 00:34

    Nie miałam okazji oglądać tego serialu, ale brzmi ciekawie. U mnie zapowiada się deszczowo. Choć ja weekend majowy w pracy spędzam.
    Miłego dnia:)

    Polubienie

    • Mysza w sieci 3 Maj 2021 / 17:18

      Uu to nie odpoczniesz, jak zapracowana.. Ale mam nadzieję, że masz wolne popołudnia 🙂 Serial polecam, jest spokojny w akcji ale ma naprawdę dobry klimat. Pozdrowionka i powodzenia na ten tydzień 🙂🌺

      Polubienie

  3. okularnicawkapciach 2 Maj 2021 / 19:03

    muszę się zabrać za tę książkę! wiesz, że jak zajmuję się rachunkowością, to wybieram lżejsze książki… Mam znów na oku kilka ciekawych zakupów ebooków, więc czekaj na mail:)

    Polubienie

    • Mysza w sieci 2 Maj 2021 / 21:05

      Czekam z niecierpliwością, choć przyznaję że i dla mnie teraz coś lżejszego by się przydało 🙂 Mam nadzieję, że te ode mnie też Ci do gustu przypadną:)

      Polubienie

  4. PogaduchyMagduchy 2 Maj 2021 / 16:58

    Serial rzeczywiści godny uwagi i wciągający. Imponowała odwagą i opanowaniem. Samą postawą ciała górowała nad innymi. Rewelacyjna gra aktorska 🙂

    Polubienie

      • PogaduchyMagduchy 2 Maj 2021 / 21:44

        Ja nie oglądałam, ale mój mąż był zachwycony serialem o królowej Elżbiecie – „The Crown”

        Polubienie

      • PogaduchyMagduchy 3 Maj 2021 / 21:03

        Może i ja kiedyś przysiądę ,żeby obejrzeć. Mąż polecał mi jeszcze „Szkoła dla elit”, mówi, że mocny 😉

        Polubienie

      • Mysza w sieci 3 Maj 2021 / 21:17

        Aż zaraz zajrzę, cóż to za serial 🙂 Jest tyle ciekawych filmów do obejrzenia, nic tylko czasu na to potrzeba i dostępności..

        Polubione przez 1 osoba

      • PogaduchyMagduchy 3 Maj 2021 / 21:41

        U mnie z czasem najgorzej, ciągle brak….Przydałoby się kilka godzin do doby dorzucić 🙂

        Polubienie

      • Mysza w sieci 3 Maj 2021 / 21:47

        Jestem za 🙂 Też mi ciągle czasu za mało na wszystko, co bym chciała zrealizować. Ale nic to, czas z dzieckiem i rodziną ważniejszy niż filmy. Kiedyś się je nadrobi;)

        Polubione przez 1 osoba

      • Mysza w sieci 3 Maj 2021 / 22:16

        I będziemy tęsknić za tym, że kiedyś go brakowało w taki fajny sposób 😉

        Polubione przez 1 osoba

    • Mysza w sieci 2 Maj 2021 / 20:57

      Może kiedyś, teraz za świeżo jestem z fabułą. Ale dziękuję, będę miała polecenie na uwadze 🙂

      Polubienie

  5. katasza 2 Maj 2021 / 11:46

    Klimat i zdjęcia w Gambicie są cudowne. I ta hipnotyzująca aktorka. 🙂
    Wczoraj przez chwilę wyszło słońce, ale ogólnie cieszę się, że nie schowałam jeszcze cieplejszych rzeczy, bo znowu musiałabym je wyjąć…

    Polubienie

    • Mysza w sieci 2 Maj 2021 / 12:16

      O tak, byłam zachwycona jej wyglądem, grą aktorską i kreacjami 🙂 Klimat filmu też świetny. A u nas klimat jesienny i faktycznie ciepłe rzeczy się przydają..

      Polubienie

  6. stopociechblog 1 Maj 2021 / 23:36

    Gambit obejrzałam. Fajny, tylko to pijaństwo mnie przerażało. Ale wielcy tak mogą mieć. Majówka już piękna, byłam nad morzem, no cudnie, kocham widok i szum morza.

    Polubienie

    • Mysza w sieci 2 Maj 2021 / 12:14

      Nie tylko wielcy, ale też ci co mają problemy ze swoją psychiką, charakterem, albo po przejściach.. Różnie bywa. Majówka na razie średnio piękna, bo zimna i deszczowa. Ale są przebłyski i wierzę, że nad morzem wtedy pięknie:)

      Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 12:16

        Właśnie zakładam kilka warst ubrań, bo dziś listopad!!

        Polubienie

      • Mysza w sieci 2 Maj 2021 / 12:18

        Jesień w pełni, choć troszkę cieplejsza niż w listopadzie:) My właśnie po 4 km spacerze, 9 stopni na plusie i lekka mżawka..

        Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 12:21

        No tak wyjść wskazane tylko ubrać sie odpowiednio. Kaptur naciagnąć i na plażę

        Polubienie

      • Mysza w sieci 2 Maj 2021 / 15:12

        Kusisz 🙂 Tymczasem, z dostępnych, wybieramy spacer nad Odrą..

        Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 15:35

        Też woda 😊

        Polubienie

      • Mysza w sieci 2 Maj 2021 / 18:20

        I plus, że blisko 🙂 W razie czego szybko zwiewamy przed deszczem..

        Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 18:35

        👍👍👍

        Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 19:09

        😉

        Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 12:17

        I jadę nad morze

        Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 12:22

        Oh jakże wdzięczna jestem za bliskość morza

        Polubienie

      • stopociechblog 2 Maj 2021 / 15:36

        😊😊😊

        Polubienie

  7. fuscila 1 Maj 2021 / 21:15

    Skończyłam trylogie Jaxy – Córka fałszerza. A teraz męczę się ( z ” Nikt nie uwierzy” Magdy Knedler! ) Bardzo cięzki temat o seksualnym wykorzystywaniu niepełnoletnich w rodzinie!

    Polubienie

    • Mysza w sieci 1 Maj 2021 / 21:24

      Oo nie dla mnie. Boję się takich książek i tematów, bo za mocno bolą. Gorzko, gorzko też jeszcze przeżywam i teraz przydałoby się coś lżejszego..

      Polubienie

Dodaj komentarz